Van alle massages werkt de kruidenstempel massage het meest doordringend. Een kruidenstempel massage is ideaal voor wie gespannen, moe en lusteloos is.

De kruidenstempel massage is een eeuwenoude massage uit Thailand. De samenstelling wordt zorgvuldig afgewogen en voorzien van veel verschillende kruiden met een diepgaande en reinigende werking. De kruiden werken bloedreinigend, krampwerend, celopbouwend, deblokkerend en ontspannend. Dit dankzij de kruidenmengeling van veel verschillende kruiden en planten.

Door de massage met de kruidenstempels breng je het lichaam in balans. Het bevordert het ontgiften van het lichaam. De warmte van de kruidenstempels heeft een positieve invloed op de doorbloeding. De bloedvaten zetten uit, de huid wordt intensiever doorbloed. Schadelijke stoffen in gespannen spieren kunnen beter afgevoerd worden. Energieblokkades worden door de stempelmassage opgeheven. De aroma's van de kruiden werken helend en ontspannend.

Het lichaam wordt dus aangezet om beter te functioneren en tegelijkertijd tot rust gebracht. Spanningen lossen op en de huid krijgt een zuiveringsbehandeling. Het is een van de meest intensieve applicaties voor de zuivering en de regeneratie van de huid.

Gebruikte kruiden
Kruiden die vaak worden gebruikt bij een kruidenstempel massage zijn:

Lavendelbloemen, zijn rustgevend.

Moederkruid, werkt tegen hoofdpijn, migraine en voorkomt migraine aanvallen. De bloemtoppen zijn rijk aan porthenollide. Deze stof is verantwoordelijk voor de anti-migraine werking, omdat deze het vrijkomen van het hormoon Serotonine blokkeert. Door preventief te gebruiken daalt het aantal migraine aanvallen en worden ze bovendien minder hevig.

Melisse, tegen stress, slapeloosheid, angst en depressie.

Smeerwortel, tegen slecht genezende wonden en botbreuken.

Duivelsklauw, tegen reuma, gewrichtspijn, artrose, peesontsteking en tennisarm.

Bamboe, tegen rugpijn en spit.

Kruidenstempels: Een mengeling van negen tot twaalf soorten kruiden worden gewikkeld in een katoenen doek.